söndag 24 juli 2011

Ja, jag vet...

att det bara är juli och exakt 5 månader kvar till jul men jag kunde inte låta bli då jag ju fyndat så bedårande adventskalendrar på loppis idag.



Detta är alltså handdukar, alla tre barnen får varsin tomtehandduk och de är förpackade så här som små bakelser. Jag vill ju hitta på bra, kluriga saker som är roliga att få, inte kostar massor och som kommer till användning och inte bara blir liggande och inte en massa godis, möjligen någon fin chokladtomte eller så på lördagar. Jag tänker mig också t.ex. varsin rolig, ny pepparkaksform den dag vi ska baka peppisar och liknande. Sedan vill jag inte irra runt i panik i slutet av november och sitta och slå in paket i stress kvällen före. Jag tänker slå in dem fint när de kommer i postlådan och samla dem på ett speciellt ställe. Kom förresten på att Åhlens ju brukar ha kalendrar i trä med 24 små lådor som man drar ut, kanske får det bli en sådan till Albin. Så förmodligen får ni stå ut med ngt. sådant här juligt inlägg då och då. För jag är en sann julälskare ända ut i fingerspetsarna...

Jag hittade handdukarna på Tradera förresten om någon vill veta.

Inga kommentarer: