söndag 10 juli 2011

Kvällens runda avklarad...

det var riktigt skönt i skogen trots den heta solen. Träden skuggade och det fläktade skönt. Lyckades även idag få mig igenom lilla spåret utan avbrott fast duktigt flåsande i slutet. Jag börjar varje pass med drygt 10 minuters promenad och avslutar också med en nedvarvningspromenad så jag är ute totalt ca. 40 minuter. Jag tänker mig varannan dag och samma princip tills jag klarar lilla spåret utan att vara helt slut då ska jag prova springa lite till, gå och springa lite till och på så vis öka sträckan successivt. Jag är fortfarande laddad och vill bli bättre och bättre men jag får väl öva upp mitt tålamod lite. det är ju ingen vits med att överanstränga sig eller skada sig. Skorna funkar i alla fall bra fast det känns lite skumt att gå med dem då det är så pass mycket dämpning i dem =) Det känns lite studsigt men det är super när jag springer.

Har små visioner om att klara en halvmil innan hösten gör sitt intågande på allvar. Viljan finns i alla fall...

Inga kommentarer: