torsdag 4 augusti 2011

När Wille ska sova...

brukar han dricka välling medan man läser en bok - allra helst någon Alfonsbok. Sedan borstar han tänderna och ganska ofta blir det en bok till, sedan in med tutten/nappen och så gosar man en liten stund innan han somnar. Det brukar bara röra sig om typ. 5 minuter innan han sover.

Idag då det var alldeles tyst och stilla här hemma kände jag bara en sådan otrolig tacksamhet och lycka. Finns det ngt. bättre än att ligga bredvid ett varmt, gosigt barn som luktar gott och har ena handen kärleksfullt intrasslad i ens hår och den andra fortfarande småbarnsknubbiga armen om ens hals.



Mina älskade barn jag är så lycklig för att jag har fått just er. Ni har mitt hjärta i era händer, vad ni än gör i livet så finns jag alltid för er. Älskar er mer än någonting någonsin.

Inga kommentarer: