lördag 6 augusti 2011

Vemod...

särskilt när vädret nu är som det är (fast jag vet att vi haft en fantastisk sommar)så känner jag hur sommaren börjar ta slut. Nästa vecka ska jag jobba, från tisdag till och med fredag. Sedan är jag förvisso ledig hela vecka 33 och både måndagen och tisdagen under skolstartsveckan (vilket känns bra för då kan jag följa med Ebba första dagen och så), men sedan är det vardag igen. Trots sjukt lång ledighet så har det gått alldeles för fort. Jag har inte hunnit styra upp de fikadejter jag tänkt mig heller fast det blir lätt så med en gubbe som jobbar treskift & har jour emellanåt.

Jag är i alla fall nöjd med all den tid mina barn har fått och att de haft ett långt sommarlov. Turlig nog är L ledig hela nästa vecka, då jag jobbar och när jag är ledig vecka 33 jobbar han =). Då måste vi styra upp lite skolstartsshopping, A behöver ett regnställ, fingervantsförrådet är slut och sådant som sockor och underkläder behövs alltid. Jag måste nog kolla upp hur de har det med innegympasskor och innegympakläder också. Det ska bli intressant att se när A provar sina jeans också, antagligen flaggar de på halv stång, han har blivit riktigt riktigt lång min stora kille och jeans har han inte haft på sig på länge. Polarn o pyret har han vuxit ur och sist jag shoppade till honom köpte jag stl. 158/164, det satt perfekt - snart är han på vuxensize...gulp...

Kan någon stoppa tiden?!?

Inga kommentarer: