torsdag 18 augusti 2011

Tråååkigt...

jag blir så trött och initiativlös när det regnar konstant. Jag inser också att jag knappt kommer att hinna se maken någonting från kl. 22 ikväll till 18.30 på lördag. Trist. Fast på lördag har vi bjudit in några grannar på grillning & fest - det blir trevligt. Först meandi party - sedan party party! Det händer inte ofta så det blir kul även om jag kommer att sakna barnen och förmodligen må som jag förtjänar på söndagen. Av någon skum anledning vaknar jag alltid tidigt som skrutt när barnen sover borta och går oftast upp och städar för att däcka igen efter ngn. timme. Egentligen borde jag ju ligga och dra mig lääänge när jag har chansen. Vi har ju oftast alla barnen hos barnvakt samtidigt endast en gång per år - då vi julhandlar - men även W börjar ju vara stor nu och kanske kan det bli lite oftare så att vi får mer tid på tumanhand. Tanken har slagit oss att vi ska åka och julhandla i slutet av november tidigt på en fredag och åka hem när affärerna stängt på lördagen, så vi får två dagar. En dag blir för hektiskt.

Har byggt på adventskalenderförrådet nu med en Carsbok & en CarsDVD (Maxis erbjudande ni vet för 29:-st), det slank också med blyertspennor med suddjur på toppen, vattenfärgspenslar & 6-pack med överstrykningspennor från 10:- s hyllan. Det blir i alla fall några dagar. Jag ska dela upp dem och slå in allt ikväll tillsammans med tomtehanddukarna - numrera dem och sortera upp i tre påsar. Måste skriva en lista också så jag har lite koll...

Inga kommentarer: