måndag 12 september 2011

Shit, vad hände...

helt plötsligt snörde jag på mig löparskorna och gav mig ut i regnet. Jag vet inte hur långt jag sprang men just idag känns det mindre viktigt jag gick i alla fall 2 minuter som uppvärmning sedan sprang jag i 26 minuter utan paus (det hade jag annars räknat med och avslutade med att springa det snabbaste jag kunde uppför en backe innan jag gick sista biten hem. Betänk då att jag inte sprungit sedan typ.20 juli pga. takbyte m.m . Kanske ingen egentlig ursäkt men det tar en del energi att leva i ett sådant kaos. Nu är jag i alla fall taggad och redo för att fortsätta min springa-för-att-må-bra karriär.

Hade ingen vidare jacka på mig i regnet, den är alldeles för stor och bylsig men då är det tur att man har en svärfar som är löparproffs och har sprungit ett antal Stockholm Maratons m.m. Han trodde att han hade en "Vaddennuhette" löparjacka över som han köpt till sin fru och som inte använts och den ska nog passa mig. Behöver nog en funktionströja att ha under bara.

Sedan är det ju skönt att kunna rådfråga honom om skor och hur man klär sig när det blir halkigare och kallt också. Håll nu tummarna för att jag ska få igång någon sorts regelbundenhet som varar nu, jag tänker mig 2-3 pass per vecka.

Inga kommentarer: