torsdag 6 oktober 2011

Jaha,

hyllan som jag spanat in på JYSK finns inte inne och det var lååång leveranstid på den. Typiskt mig att börja möblera om och riva ut men jag kan inte hålla mig. Det är ju så kul att sortera och organisera och fixa. EXPEDIThyllan väger ungefär som hela mig dvs. 60 kilo typ. Det känns inte som något jag vill baxa omkring inne på IKEA och framförallt inte utomhus till bussen. Efter samrådan med maken så har vi beställt den på nätet istället. Jag vet att det är hutlöst med frakten och så men samtidigt så lyxar vi ju aldrig till det med något annat dvs. restaurang,krogbesök, bio, hockey o.dyl så det känns ändå okej. Jag är mest glad att jag slipper vänta ihjäl mig ända till november och att jag slipper släpa på en jättelåda. Nu är det bara att ta fram tålamodet och vänta på lastbilen. Tills dess ska jag sortera upp i lådorna i TROFASTEN och rensa ut lite trasiga bilar och annat som han är för stor för och aldrig leker med.

När det gäller tapeten däremot har jag börjat känna att den är lite väl dyr (i alla fall just nu, det är så mycket annat jag vill ha) , jag funderar på lite olika billigare alternativ. Antingen målar vi en blå ruta ovanför huvudänden och sätter tavellisten och hans vita bokstäver i den. Precis som nu alltså fast med blått runt, det kan bli fint, fort gjort och billigt. Sedan tänker jag mig en större avlång blå ruta längs långsidan av sängen med antingen en till lång tavellist i och den fina alfabetspostern från ISA eller kanske lite fina wallies. Jag ska surfa runt lite på styleroom och se om jag får lite inspiration. Fortsättning följer...

Inga kommentarer: