lördag 15 oktober 2011

Mer jul, ge mig, mer jul...tusen stjärnor som tindrar



Två sådana här storlek 60 i diameter ska flytta in i willes fönster till advent. De två små vita stjärnor som vi haft där tidigare ska få flytta in till köksfönstren som är mindre. Till matrummet blir det en likadan. I år ska jag ha vita stjärnor i alla fönster på "övervåningen".



jag har också klickat hem två sådana här LED ljusslingor med 20 små stjärnor, det är faktiskt likadana stjärnor som de stora, lite gulligt faktiskt. Jag tänker mig en runt spegeln i hallen och en i TV-rummet men var har jag inte riktigt bestämt ännu, kanske runt fönstret.

Jag tycker att jag är ganska klyftig som sprider ut kostnaderna så här, har egentligen bara två önskemål kvar vad gäller dekorationerna. Det ena är nya julgardiner till TV-rummet, det andra är en ny snyggare, tätare julgran. Vi har plastgran vilket passar mig ypperligt för då slipper jag glömma bort att vattna den och att jaga barr. Dessutom skulle vi då kunna använda den gamla som utegran och slipper på så sätt hugga en ny varje år. Ute vill jag ha en cypress på bron med belysning, ljusslingor i granriset i blomlådan och en gran med belysning. All belysning ska hos oss självklart vara klar jag är allergisk mot kulörta lampor (däremot stör det mig inte det minsta om andra har det) men jag vill ha klassiskt och enkelt.

Inga kommentarer: