torsdag 20 oktober 2011

VAB nu igen...

Wille var oförskämt frisk förra hösten och våren nu har han haft två rejäla förkylningar inom 2 veckor. SUCK! Iofs så har han ju betydligt mer tid på förskolan nu så han är ju mer utsatt då förstås. Han har ingen feber eller så men en otäck hosta som följs av en otäck rosslande andhämtning. Det var läskigare igår nu börjar det bli mer vanligt rossel i halsen istället. Jag var faktiskt lite rädd att han höll på att utveckla någon form av förkylningsastma eller så fast det är nog en vanlig förkylning i alla fall.

Jag har varit lite duktig i alla fall och vädrat sängkläder och bäddat rent i 3 av 5 sängar på förmiddagen. Nu sover W (han var vaken vid 6) så jag ska dricka en kopp the och slöa lite. När han vaknar har jag tänkt att vi ska städa i hans rum och tömma golvyta så L kan bygga ihop hans nya hylla. Jag hoppas den kommer vid 17-18-tiden då hinner han bygga ihop den redan ikväll så kan jag greja på i smyg när W sover för natten. Imorgon eftermiddag/kväll påbörjas nog tapetseringen av ena långsidan i hallen. Längtar..

Inga kommentarer: