måndag 14 november 2011

Har nu försökt registrera mig

så jag kan blogga från mobilen. Vi får se om jag får igång det, det är så smidigt att kunna fota, skriva en liten text och posta det på bloggen med en och samma enhet istället för att fota och lägga in bilderna på datorn först. Därför får ni ett bildlöst inlägg idag för jag har inte fått någon svarskod ännu.

Helgen svischade förbi i ett rasande tempo den här gången,det gör den iofs alltid men ännu snabbare den här gången. Lördagen tillbringades på det STORA varuhuset i Haparanda tillsammans med sjukt många andra. Någon sa att det var 37 bussar med passagerare + de vanliga besökarna och kötiden var på en dryg timme...

En del inköp blev i alla fall gjorda : ekdörrar till hyllorna i matrummet, lådinsatser till W´s expedithylla, en gigantisk tavla med "Albert Bridge" som L gärna ville ha, värmeljus, galgar, "kronor" som ska hänga i granen, förvaringsboxar, bäddset, överkast till E + säkert något mer jag inte kommer på. När sakerna äntligen var inpackade i bussen hade vi bara en dryg halvtimme kvar tills bussen skulle gå hemåt så något andra varv var det inte tal om. Jag gick in på Iittalabutiken istället och slog till på 4 röda Kiiviljuslyktor i den mindre modellen, de lyser med ett sådant mysigt sken, och om man betalar och sedan glömmer vad de kostade så är man sjukt nöjd med dem för alltid =).

Söndagen ägnades åt uppackning och montering av diverse inköp och storhandling inför L´s jourvecka. Sedan var vi bortbjudna på go´mat. Det är bara tavlan kvar att hänga upp nu.

Den här dagen har tillbringats på jobbet och sedan mysandes med familjen och ja, inspirerad av grannar och andra hus jag sett så har jag satt upp den utebelysning vi tänkt ha i år. En ljusslinga i den lilla granen i kruka på trappen och en ljusslinga i granen som L bankat ner i gräsmattan på framsidan. Det blev så mysigt så jag hade inte hjärta att stänga av dem igen utan jag kopplade in dem på varsin timer. De tänds dock inte så tidigt som vi brukar låta dem tändas vid jul ännu. När det börjar snöa får jag krypa in under trappen och ställa in dem på starttid kl. 14 eller ngt. för sedan är det alldeles för jobbigt att komma åt den ena timern, nu tänds de vid 16- tiden ungefär.

När man tänker på saken så är det ju faktiskt inte alls långt kvar till advent och i helgen tänker jag göra klart det mesta då vi ju som sagt inte är hemma lördagen före advent och det MÅSTE ju vara klart då.

Inga kommentarer: