måndag 14 november 2011

Just ja,

gjorde ju ett besök på Blomsterlandet på söndag för att införskaffa en blombukett förstås. W var helt uppslukad av tomtarna så jag fick gå i godan ro medan W och L tittade på de tomtar som pratade och åt gröt osv. De hade ju klätt en del granar och ja - först var det en röd och en i matt guld och en lila och sist en vit och silvrig och där fastnade ju jag och nu tror jag att jag har pynt så det räcker för att få till en fin vit/silvrig gran. Jag köpte bl.a. små discokulor, ganska stora helvita kulor, vita matta kulor med lite silverstreck, silverglittriga små stjärnor, en kulgirlang i silver och så hade de så fina vita band i typ, spets med ett silverband med vita pärlor i (svårt att beskriva, men jag ska försöka fota när den dagen kommer).

I år så ville ju Ebba att jag och L skulle klä granen någon kväll så fint vi kunde, tända den och överraska dem på morgonen efter. Ego Johannah blev jätteglad och det pynt vi har som är i glas kan vi hänga lite högre upp. Vi brukar klä granen ganska tidigt, njuta hela december för att sedan städa bort den ganska fort efter nyår då man lessnat på det röda,fast kanske det vita funkar längre för oss då det känns lite mer vintrigt och inte bara juligt. Vi har bestämt oss för att ha kvar den gamla granen ett år till och ev. köpa en ny på rean efter jul istället, däremot måste vi nog byta ut den röda julgransmattan till en vit alt. grå.

Inga kommentarer: