söndag 11 december 2011

Hoppsan...



helt plötsligt var 4 sådana här fantastiskt vackra kastehelmiskålar på väg hem till oss. En till gubbröran, en till mimosasalladen,och två till varsin sillsort kanske. de är dessutom ännu finare irl. Jag satt och surfade runt länge och väl för att komma på vad jag önskar mig i julklapp. Det finns verkligen massor med snygga och användbara saker. Men det smartaste är nog att komplettera upp det som fattas.

Så jag behöver:
*fler klara kastehelmiassietter.
*fler Iittala Essence rödvinsglas.
*Gärna en till termoskanna - antingen en vit Steltonkanna eller en vit Eva Solo termoskanna.
*2 nya stekpannor, den vi har nu börjar vara nött och ibland räcker det inte med en. (fast det vet jag redan att vi ska få - fast jag har lovat att glömma bort det).
*En sådan där riv- och skärtillsats till Kitchen Aiden (tack för tipset Jessica).
*En svart onepiece till mig själv att bo i under julledigheten. Jag avskydde verkligen detta plagg när det kom,men nu har jag köpt en till W & en till E och tja, det ser onekligen bekvämt ut och känns fruktansvärt lockande att krypa in i en sådan i vinterkylan och såsa på i här hemma. Det behöver INTE vara en äkta svindyr onepiece ngt. liknande duger utmärkt.
*Jag gillar också den nya "Kulku"serien med mugg och fat. Den finns både i rött..



och i grått..





grått kanske är mer klassiskt men den är fin i rött också. Nu ska jag ta hand om helgens julmatsinsats - revbensspjällen och en liiten smakbit måste jag ju ta, för att sedan slänga mig raklång framför dumburken =).

Inga kommentarer: