söndag 1 januari 2012

2012....

nytt år,nya möjligheter, nya lärdomar och nya siffror att lära sig. Som vanligt skriver jag väl 2011 ett par veckor...

Nyårsafton firades hemma hos oss tillsammans med L´s mamma, bonuspappa och mormor =). Det var faktiskt riktigt trevligt även om L helt plötsligt skulle jobba på rönnskär - 12-timmarsskift mellan 6.15-18.15 lördag & idag + att det blir eftermiddagsskift både imorgon och troligen på tisdag. Vilken sabla tur att jag är ledig då =). Jobbet där han varit senaste tiden har inte möjlighet att behålla honom under januari & februari även om de vill (de sätter stopp högre upp), men från 1 mars har de tingat honom om ingen annan hinner före. Jag tycker att det är fantastiskt efter de slitsamma år vi hade mellan 2009- våren 2011. Jag tänker även som så att lyckas jag ensam få till festdukning + trerättersmiddag inklusive vanlig lunch, mellis, tvätt m.m. ensam med en trotsig 2,5 åring + två barn till då fixar jag det mesta - även om det är tradigt ibland att vara ensam med allt hela dagar och kvällar. Så alla ensamstående föräldrar - ni är fantastiska!!

I övrigt så har jag stökat bort det mesta av julen. Det som är kvar är lilla granen i matrummet, stora granen i TV-rummet + julgardiner i TV-rum, kök & matrum. Jag tänkte byta gardiner i alla fall uppe tills jag kom att tänka på att jag ju har helsvarta längder + hissgardiner och helt plötsligt kändes det aptrist. jag har ju haft svart i flera år och nu banne mig är det dags att updatera. Jag byter nog nere imorgon eller så. Här uppe får de hänga kvar tills dessa gardiner anländer...



de är vita med en mörkgrå rand. Jag gillar att man får lite linnehanddukskänsla när man ser dem. Jag känner hur jag mer och mer dras till den lantliga stilen =). Tur vi har enkel svart/vit bas. Ljust och fint tror jag det blir och de bör komma i slutet av nästa vecka medan jag fortfarande är ledig =). Jag beställde även detta...



träbokstäver som jag tänkt ställa uppe på det ena av de två "beståskåpen" som kommer på torsdag...också medan jag är ledig. Jag kommer att ha mycket kul att pyssla med, spisen står också och väntar på elkillen som kommer någon av de närmaste dagarna.



Ett bedårande kuddfodral till en av soffkuddarna och...



Allt kommer från ellos.se

två söta porlinsfåglar som ska få stå bredvid min fina Aaltovas som förhoppningsvis kommer att laddas med tulpaner & kanske några söta videkvistar ibland =)

Inga kommentarer: