torsdag 29 december 2011

I did it...

jag gav mig ut i snömodden på en joggingrunda. Automatiskt så for jag den runda jag sprang när jag var i hyfsad form i somras fast jag vek av direkt under viadukterna och hem när jag kom ut från öhn istället för att springa via sävenäs, förbi spoven, tillbaks längs ursviksgatan och backen upp, björkhammargatan och hem. Jag orkade faktiskt jogga 20-22 minuter i sträck innan jag fick gå och hämta andan någon minut och sedan på´t igen. Långsamt gick det också men jag känner mig nöjd med det för jag vet att det blir bättre och lyckas jag med föresatsen att sluta snusa så kommer det nog att förbättras ännu snabbare. Med tanke på syreupptagning osv... Tanken på att sluta med snuset fanns redan i somras, det kändes liksom så korkat att ge sig ut och träna och sedan lägga in en snus så fort man stannat av. Vi får se hur det går, jag lovar inget men jag gör mitt bästa. Önskar bara att jag lyckas komma igång med träningen igen, det är ju hemskt att det tar flera månader mellan träningspassen! Under dagens pass med underställ och vindtäta löpartights + jacka var det inga problem - lite kallt i början men sedan höll jag mig precis lagom varm. Blir det för kallt ska man kanske inte springa med tanke på luftvägarna men det problemet tar vi om det kommer en köldknäpp.

Inga kommentarer: