onsdag 4 januari 2012

fortfarande på jakt...

efter vita tallrikar, gärna lite romantiska.Hittills har jag hittat 2 alternativ på mattallrikar...




IKEAs ARV porslin dessa tallrikar stl. 28cm kostar 29:-/styck



dessa kostar 233:-/styck

En ruskig prisskillnad.De dyra är ju skitfina (undrar om de var från Alessi, minns inte riktigt) men köper man de dyra så lär det ju ta låång tid innan man har köpt nog många för en middag med tanke på att bara vi i vår familj är 5 personer. Ingen som ska på IKEA snart? Surfar vidare och önskar att IB Laursen tallrikarna finns någonstans i en storlek större än 20cm...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Köp INTE från IKEA! Jag har haft både ARV och FÄRGRIK (vita) och de blir JÄTTEFULA direkt! grådassiga efter bestick. Så satsa på något dyrare är mitt tips!

Johanna sa...

Jessica: OK, tack för varningen! Ja det blir ju dyrare att köpa från IKEa då om man måste kasta dem menar jag. du kanske har tips på snygga vita tallrikar? Du har ju lika bra smak som jag menar jag =)