onsdag 1 februari 2012

Flyttat runt lite

här hemma. De svarta Cultkrukorna från köket är nu nere i TV-rummet. Det lilla köksfönstret tänker jag mig ngn fin dekoration i. Kanske stooora glasburkar med ljus i? I det andra köksfönstret vill jag ha vita krukor, gärna med Mårbackapelargoner i. Sturehof krukor vore snyggt men liiite väl dyrt =(. Och pelargoner, undrar om de överlever inne hos mig? Jag har en del tankar kring allrummet. Skulle vilja skippa de där "Afrikamaskerna" (fast L gillar dem ju) och sälja de bruna spegellampetterna el. måla dem vita - vi får se. Jag har 2 svarta tavellister till övers som skulle göra sig fint ovanför den ena soffan. Det är så praktiskt med tavellister tycker jag för då kan man byta ut efter säsong och piffa med ljuslyktor, tavlor osv.. För övrigt är jag sjukt godissugen, det är nästan svårare att skära ner på godisätandet än att sluta med snuset. Det blir lätt en massa slentrianätande för att dämpa nikotinsuget. Men jag är fast besluten att bara äta godis på lördagar och snart, snart är vi där..

Inga kommentarer: