tisdag 3 april 2012

Hm fast man är fullvuxen så känner man sig som ett litet barn när man kräks som värst och har noll energi eller näring kvar. Magsjuka är verkligen den vidrigaste sjukan (frånsett de sjukdomar som är betydligt värre och aldrig går över alt. slutar illa) men de ska jag inte ens nämna. Nåja, nu är huset sanerat, sängar renbäddade och nappar kokade. Vädring pågår och jag känner hopp om att det är över. Onsdag och torsdag kvar sedan är det påskledigt - ljuvligt. Jag väntar också på ett förhoppningsvis roligt besked under påskveckan =). En tanke som slog mig är att L strängt sa till mig igår att jag skulle vila heela dagen idag och inte göra annat än se på TV och glo på datorn. Jag kan ju inte låta bli att städa och tvätta, annars kan jag liksom inte koppla av medan han lätt hade kunnat ligga i sängen och glo på TV och låta allt vara. Är det typiskt manligt/kvinnligt kanske? Fast nu har jag fått sjukt ont i huvudet så det är bäst jag lugnar ner mig. Ska bara klura ut vad vi ska ha till middag idag?

Inga kommentarer: