torsdag 12 april 2012

Lite av varje...

onsdagsbesöket gick bra. V har ett fantastiskt vackert hem och otroliga ytor motför lilla huset på Tjärnvägen 11. Men jag har fortfarande inte gripits av ngn lust att flytta. Läget och grannarna är utmärkt =) och hittills har vi ju lyckats klura ut hur vi ska gå tillväga och sedan byta rum eller fixa till förvaring och sedan har problemen inte varit problem längre. Sedan ger blotta tanken på att packa ner och flytta alla prylar kalla kårar efter min ryggrad. Jag blev i alla fall lite inspirerad och tänkte införa lite färg i svartvita huset å jag slängde ut ett lila överkast i sovrummet - men nej, det går inte. Det är kanonsnyggt med färg men här är miljön helt enkelt fel=). Lille K var helt bedårande och när jag fick äran att provhålla honom kom W och satte sig bredvid mig och sa : "Håll inte i han mamma. Det är hons lämna tillbaka han". Sur som ättika var han, min svartsjuka lilla mammagris ha ha... I övrigt har vi ju inte haft ngn vidare tur med vädret under lovet. Blåsigt, mulet och regnigt. Vi har knappt varit ute , jag hoppas på bättre väder imorgon för solen tvärvisade sig ju en stund här på kvällssidan. Nu ska jag kolla igenom IKEAs utbud- behöver förvaring till barnens spel - det lutar åt en liten EXPEDIT-hylla som ska få stå i hallen därnere och så kanske jag hittar ngt. mer kul jag kan beställa när mamsen åker dit snart. Jag ska nog slå på stort och beställa en sådan här lampa att ställa uppe på hyllan också, känns lite svårt att välja färg bara...
den finns även i guld, rosa, ljusblå och lila. Just nu lutar det mest åt den gröna... Vi har inte tagit ngt. uppvärmningsbeslut ännu. Vi har även med alternativet nyare pelletsbrännare & ny varmvattenberedare nu (lite mer pengar över). Vi får se vad vi beslutar. Det känns också som något L har mer koll på och trots allt så är det ju han som ska avgöra om det är värt jobbet.

Inga kommentarer: