lördag 30 juni 2012

Hej hopp!

så hade vi köpt både babysitter och spjälsäng - REDAN! Babysittern är begagnad men jättefin - funderar däremot om jag/vi kanske behöver 2 för att slippa bära mellan våningarna men det får väl bli om jag gör något mer fynd.
Har någon av mina läsare en fin babysitter el. ett babyskydd med bas till salu så kan ni väl höra av er till mig i en kommentar eller via fb eller så.
Sedan hade vi ju pratat om en spjälis med antingen höj- & sänkbar sida eller med avtagbar långsida så vi kan ställa den tätt emot ena långsidan på vår säng. Vi hade spanat in en på IKEA som dessutom är på REA. För bara någon dag sedan var lagersaldot 16 stycken, idag var lagersaldot 0 och leveransdatum okänt. Den fanns på handla hemma men 500 spänn i frakt är totalt ovärt - då hade jag en annan begagnad på gång istället. L provade beställa den och det var precis på cm att den gick som postpaket så frakten blev bara 95:- så nu är den på väg hem till oss.

Gulliver spjälsäng från IKEA 495:- inkl. frakt istället för 799:- exkl. frakt. Fler saker jag kan stryka på att handla listan, även om det är mycket kvar. Då är ändå listan betydligt mer komprimerad nu då vi ju har bra koll på vad som brukar komma till användning och vad som blir liggande och därmed ska undvikas.

Inga kommentarer: