söndag 1 juli 2012

Trött...

och pinknödig. Hoppas det vänder snart med båda sakerna. Går in i andra trimestern och vecka 14 på torsdag så det borde släppa snart. Längtar sjukt mycket efter att låsa dörren och dra iväg från vardagslivet lite även om jag ganska fort längtar hem, egentligen är jag en riktig hemmaråtta =). Ska bli skönt att få umgås med gubben lite också, han har jobbat extremt mycket den senaste tiden, nu har han bara två nattskift kvar innan femdagarsledigt.

Idag har jag haft äran att få mysa med min kusins lilla gotjej en stund. Hon såg så liten ut och då är hon ju ändå en välnärd bebis på 2,5 månader, man glömmer verkligen fort. Jag minns när Wille var nyfödd och jag skulle lyxa mig och sova över en natt (som blev 2 pg.a ljusbehandling)alldeles själv med honom och kom på mig själv med att stå och vela när jag skulle byta hans blöja. Behövdes det? Han kändes så bräcklig och liten och ömtålig också. Jag menar herregud, jag var ju trebarnsmorsa, jag kunde ju allt det där - det var bara att släppa fram sin modersinstinkt =) Förmodligen upplever jag samma känsla denna fjärde gång också ha ha det kanske alltid är så. Varje barn är ju unikt också och man ska ju på något vis lära känna varandra  fast man levt i symbios i 9 månader..

Inga kommentarer: