tisdag 12 juni 2012

Sjukling!

L ringde mig på jobbet idag vid 16.30 och berättade att han precis väckt W som somnat på golvet i sitt rum. Han hade tempat honom tidigare utan resultat men nu hade han närmare 40 grader i temp lilla hjärtat. Efter Alvedon och lite lek somnade han vid 18.20 tiden, så det är färdigjobbat för min del den här veckan. Just nu är det ju L som tjänar storkovan ha ha.  Jag hoppas att Wille är hyfsat pigg på fredag då det är dags för storasyskonens skolavslutningar. Jag är ju lite tankspridd numer och trött som en zombie så jag har inte ens tänkt på finskor till Ebba. Jag som annars har världens framförhållning och köper vinterkläder i juli typ och julklappar i september=). Hon har några par finare skor som hon kunnat ha i flera år, men någon gång blir de för små och det är förstås nu i år. L har tänkt köra några lass till tippen imorgon då de har öppet i Ursviken, men på torsdag blir det han och Ebba som får åka på skoshopping. Jag har gett honom några förhållningsorder typ. enfärgade, gärna vita annars svarta, inga jätteklackar - möjligen lite lite klack och somriga. Blir han osäker får han väl skicka ett MMS, men jag tror nog han fixar det galant. Finskor kan vara bra att ha till sommarens kalas, fester och midsommar. Dessutom behövs det presenter till 2 kalas Ebba ska gå på under veckan. Nu ska jag ta mig en kvällsmacka eller ngt. annat gott och lägga mig och läsa nya numret av "Föräldrar och barn - Jag är gravid". Precis som tidigare graviditeter tycker jag att dessa tidningar kommer ut alldeles för sällan. Kan man någonsin se sig mätt på bebiskläder och bebisprylar och läsa för mycket om andras graviditeter när man själv är i samma sits?! Det är så mysigt att klura på namn till bebisen, planera bebisens egen lilla vrå och sådana saker.

Inga kommentarer: