måndag 20 augusti 2012

Idag ringde min BM

hon har kommit tillbaka efter semestern. Vi bokade in en träff redan nästa vecka för div. kontroller, sf-mått, hjärtljud, blodtryck osv. Då skulle jag också få mer info om hur mödravården ser ut vid flerbarnsbörd. Tydligen så ska jag även få träffa en läkare vid det kommande tillväxtultraljudet (om ca. 3-4 veckor) för att prata lite om hur jag mår då och se över hur graviditeten sett ut hittills och så. Det är ju tur att jag hunnit jobba några veckor då och känna efter men som det lät även på henne så var chansen liten att jag skulle orka jobba allt för länge till med tanke på mitt yrke, att vi dessutom har väldigt många små barn den här terminen underlättar ju inte precis. Jag kan ju inte hålla på att lägga mig i soffan för att jag blir andfådd eller bara sitta (då får jag också ont) vad är man för kollega då? Då är det bättre att någon som är pigg och alert jobbar istället och jag tänker definitivt inte riskera någon allt för tidig födsel. Men nu ska jag inte måla fan på väggen i förväg här. Det ska bli skönt med lite rutiner och vardag igen även om jag säkerligen tröttnar på det snart också =).

Jag har varit hos min mamma och sytt gardiner till vårt sovrum idag och då blev det ju några extra vändor i deras trapp, mellan köksbord och symaskin och jävlar vad ont jag har i framförallt högra ljumsken. Det ilar och värker. Ska surfa runt lite nu men sedan tar jag nog och lägger mig och försöker läsa ut min bok och för att avlasta lite. Imorgon är det en stor dag. W ska till förskolan, jag ska följa Ebba en stund till skolan nu när hon avancerar till årskurs 3 på Örjanskolan och Albin börjar i SEXAN...

Inga kommentarer: