lördag 18 augusti 2012

Surfar runt på nätet och läser på

om tvillinggraviditet och även tillvaron med tvillingar. Jag vet att man inte ska tro allt man läser men mycket tyder på att man blir sjukskriven någonstans mellan vecka 25-30. En "tvillingmage" i vecka 30 är tydligen som en fullgången enlingsgravid mage. Jag har inget sf-mått att jämföra med ännu. Min barnmorska har haft semester tills nu så hon lär väl ringa mig till veckan för att boka in en vecka 20 kontroll. Det brukar man annars inte ha. Vecka 24 är det även dags för det första tillväxtultraljudet. Jag tänker någonstans att jag i alla fall har svaret på mitt ovanligt höga blodtryck nu när jag vet att det är 2. Tydligen är risken för högt blodtryck också större när man väntar flera. Samt att man ska vara förberedd och ha väskan packad från vecka 25 - gulp! Så tidigt tror jag väl ändå inte att man behöver vara redo.

Nåväl jag har beställt 2 böcker från svenska tvillingklubben. Jag tänker att bör jag läsa och ta till mig något så är det väl det litteratur från deras förlag.


sedan har vi så smått påbörjat flytten av Willes saker in till oss och våra saker in till W. För att komma åt att göra det ordentligt måste vi skruva isär vår säng och tömma W´s expedithylla. Det är de två stora sakerna som måste byta plats samma dag för att övrigt ska gå färdigställa. L gjöt igen badrumsgolvet idag så med lite tur kanske han fixar möbelflytten imorgon medan vi åker på sista loppisen i folkparken. När de möblerna är på plats dolar jag med glädje på med resten. Jag har rensat ut ungefär en halv sopsäck med skrot redan och mer blir det säkerligen. Sådant gör jag med fördel ensam. Tror att jag har räknat ut den ultimata möbleringen i alla fall. Det kommer att bli bra. Funderar nu bara på om vi står ut med blå/vita molngardiner eller om vi ska sätta upp andra och lägga undan molngardinerna till den dag då vi flyttar tillbaks i minirummet och grabbarna bus ska rumstera i rummet själva...nåväl något ska jag väl ha att grubbla på...

Inga kommentarer: