torsdag 23 augusti 2012

Just nu

är jag mest ruskigt trött. Om det beror på att jag börjat jobba igen låter jag vara osagt. Vi har haft en väldigt lugn vecka på jobbet. Däremot är det jobbigt både att åka buss, speciellt på morgnarna, då bebisarna trycker ngt enormt på lungorna så jag blir väldigt andfådd och nästan svimningsbenägen ibland. Sedan är backen till jobbet inte att leka med och att gå nerför den är inte heller speciellt behagligt. Det känns i fogarna och så får jag lite lättare sammandragningar som däremot släpper direkt jag stannar av. Fördelen är väl att dagarna går fortare. Nu är det ju några veckor till som man vill passera för att det inte ska bli allt för kritiskt om ngt skulle starta. Det hoppas, tror och vill jag verkligen inte,  ju närmare bf desto bättre. Igår somnade jag ifrån min bok vid 20-tiden och idag var jag på vippen att göra detsamma. Det kan ju mycket väl vara så att mitt järnvärde börjat sjunka ordentligt också, skönt att få kolla upp lite sådant på onsdag. Nu får jag bita ihop lite medan jag laddar mobilen/väckarklockan,

I övrigt har vi bekymmer med valet av bil. L tittade på en bil idag som var jättefin och så - fast det är klart med en familj på 7 personer fyller man ju de flesta större bilar direkt och lastutrymmet blir så litet att en tvillingvagn absolut inte får plats. Då måste vi ha en niositsig och då snackar vi stoor bil och meer pengar. Nåväl, det löser sig nog det också. i värsta fall får L åka från BB och köpa bil innan vi åker hem ha ha..

3 kommentarer:

Malin sa...

Vi har en Peugeot 807 och den är sjusitsig. Vi trivs jättebra med den! :)

Johanna sa...

Malin: Rymmer man en tvillingvagn i den ?

Johanna sa...

Malin: Rymmer man en tvillingvagn i den ?