tisdag 28 augusti 2012

Mera bebissaker...

jag är ju den planerande och förberedande typen. Jag skriver gärna långa listor på vad som ska köpas och fixas osv. Igår var jag till en bekant för att hämta en spjälsäng och en tvillingamningskudde som jag skulle få köpa för en billig peng. Med på köpet fick jag både en madrass (superfräsch), plastad frotté, 4 vita Dra-på-lakan, 2 matchande bäddset, ett likadant spjälskydd som det vi har hemma och vyssan-lull-gungtassar. Bra deal=)!!

Nu kunde jag bocka av massor med grejer från inköpslistan och det enda STORA, viktiga som är kvar egentligen är babyskydden och de ska vi nog ta och hyra. Totala hyreskostnaden för hela användningsperioden blir ungefär vad en bilstol med bas kostar i inköp.

Kvar att köpa är ju mest lite kläder i olika storlekar, en till babysitter, diverse salvor och annat från apoteket, kanske 2 snuttar som inte är giraffer, några tuttar och ett lager med blöjor. I den minsta storleken finns det bara små paket att köpa, med 28 blöjor i. Med två bebisar räcker ett sådant paket kanske 1,5 dygn, de bajsar ju lite då och då så det blir måånga byten.

Inga kommentarer: