onsdag 29 augusti 2012

BM update...

var till barnmorskan idag efter jobbet och om jag inte rört till det alldeles så såg siffrorna ut så här på besök nummer 2.


Besök 1: 19/6 vecka 11+5

                 Vikt   + 3kg                                Blodtryck:117/84

                 Hb:139                                        blodsocker:5,3

Besök 2: 29/8 vecka 21+0

                 Vikt:  + 11 kg                                    Blodtryck: 122/76

                 Hb: 125                                             Blodsocker:5,8

                 Hjärtljud:  140 &155 -typ                 Sf-mått: (från v.24)
Hon hittade ljud lite här och var i magen så hon skojade till det och sa att det kanske var 3 - GULP! Men skämt åsido så var nog det ena kanske flödet från navelsträngen och så hittade hon ju åt min puls också. Jag har lite förhöjd puls och är rätt så flåsig men det är ju iofs inte så konstigt. Just idag tyckte hon att det kändes som att båda låg med huvudena uppåt och det stämmer bra med dagens rörelsemönster.  Vi bokade in ultraljud på spec-mödravården om dryga 3 veckor och ett till besök hos henne. Sedan blir det beroende på hur allt fortlöper ett till ultraljud fyra veckor efter det, sedan med 2 veckors mellanrum fram till vecka 36 då vi har ett förlossningsbestämmande samtal på spec-mvc och sedan koll varje vecka fram tills förlossning. Från och med nästa besök dvs. det på lasarettet kommer det att vara en läkare med och så kommer de att kolla så att inte livmodertappen påverkats med tanke på den ökade belastningen i så fall blir det sjukskrivning på momangen. BM trodde inte att jag skulle behöva trassla med någon graviditetspenning med tanke på att det rör sig om flerbörd utan jag skulle nog räkna med sjukskrivning istället förr eller senare. Det känns ju bra på ett sätt, fast jag har aldrig någonsin varit sjukskriven så jag vet inte hur det funkar.

Inga kommentarer: