måndag 13 augusti 2012

Oh my god...

jag mådde nästan illa när vi väntade på ultraljudet men direkt hon slog på skärmen såg jag det. Den tydliga skiljeväggen och toppen på 2 huvuden. Allting såg jättefint ut och vi blev framflyttade till den 8 januari. De går efter den tvilling som är störst, så är det alltid, att en är lite större. Från vecka 24 kommer det att bli regelbundna tillväxtkontroller på lasarettet för att se så inte den ena livnär sig på bekostnad av den andra t.ex. Vilket däremot inte var något vi behövde gå och grubbla över då skiljeväggen var så tydlig och fin. L sa inget annat än : TVÅ! på hela undersökningen. Jag fällde en tår och sedan flinade jag hela undersökningen. Allt ser i alla fall bra ut, men nu är väl kanske inte oddsen lika stora för ett januaribarn längre...eller att jag får jobba så länge som jag tänkt. Nåväl här är de grabbarna Grus..eller kanske bus =)

ingen dunderbild och dessutom ett foto av en UL bild men ändå.De ligger skavfötters raringarna.
Nu måste jag läsa på om att vänta tvillingar framförallt, amma tvillingar och om tvillingvagnar. Jag känner mig som en nybörjare på allvar nu. Mer av allt behövs också, mer kläder, en till matstol så småningom, 2 babyskydd osv. Min mamma var i alla fall stormförtjust och började prata om att bunkra blöjor, det får hon gärna göra.

4 kommentarer:

Malin sa...

Oj, vad häftigt! :) Jag är också 33 år. Heter Malin och är fembarnsmamma. Jag googlade och letade efter bloggar som liknar min lite grann. Lite skoj att en av mina söner heter Albin. ;) Jag har fyra pojkar och en flicka. Födda 02, 03, 05, 07 och 09.

Johanna sa...

Malin: Hej! Kul. Mycket snyggt namn på din son om jag får tycka till. I vårt fall ser det ju också ut att bli 4 pojkar och en flicka. Ska kika in hos dig också =)

Malin sa...

Jag har lösen: fab på första raden, five på andra raden. ;)

Johanna sa...

märkte det =)