torsdag 16 augusti 2012

Shoppar...

Ebba och jag, med viss hjälp av Wille =), röjde upp i bebisbyrån. Storlek 50-56 fick en låda och storlek 62 fick 2 lådor. Jag hade shoppat lite i större storlekar också men det sorterade vi i kassar och knökade in i en av garderoberna. Sedan gjorde vi listor på vad som behövde kompletteras och nu har jag bl.a shoppat från Lindex men även gjort en del fina fynd på Tradera. Jag är väl inte precis klar men det finns nu en hel del i minsta storleken & de har varsin overall + mössa, vantar & tossor i storlek 56.
 Dessutom har jag så tur att jag av en bekant får köpa en vit spjälsäng med höj- & sänkbar + avtagbar långsida + en tvillingamningskudde för 600:- totalt. En ny likadan säng som den vi har kostar 800:- bara den och kudden 800:- med överdrag. Ett kap kan man väl säga.  Behöver nu ett likadant spjälskydd som det vi köpt, en madrass + kudde & täcke.

Vagn med liftar, ett till fårskinn + kudde & täcke, myggnät, regnskydd.

2 bilbarnstolar med bas

1 till babysitter

Sedan vill jag ju gärna matcha lite - vi får se hur långt pengarna räcker...

En till Tripp Trapp med tillbehör får vi nog önska oss eller något.

Inga kommentarer: