söndag 26 augusti 2012

Tvillingvagn införskaffad..... =)






Jag skulle ju absolut INTE ha några moderniteter som svängbara hjul och dylikt på vagnen. Men igår var vi först in på Lekia och spanade. Sedan läste jag massor i diverse forum och på olika sajter och insåg att det ju blir en del vikt man ska skuffa runt på i vagnen så småningom och då underlättar det ju MASSOR med svängbara hjul. Bara det faktum att svänga runt ett gathörn blir ju ett projekt annars.

 Nästa problem blev att välja modell. Jag surfade runt på både utländska och svenska lagershoppar men hur jag än vred och vände på det så landade vi på kring 11000 kr och uppåt och i vissa fall en leveranstid på 12 veckor = v. 33, då kan ju bebisarna redan ha kommit. Ovärt. Utan vagn tar jag mig typ ingenstans, jag har ju för få armar =). Sedan är ju 11000 kronor inte småpotatis i ett hushåll som renoverar badrum för fullt också...

De som läser Vi Föräldrar har koll på vilken vagn som blev testvinnare, nämligen en liggvagn från ett danskt företag med det söta namnet Trille. Det är ett välkänt märke i Danmark och nu finns det också i Sverige, bland annat på Jollyroom. Vi valde därför slutligen deras syskonvagn,Trille Twini, en modell som funnits i ett par år faktiskt - först med fasta hjul och numer även med svängbara. Jag gillar också möjligheten att ha dem mot mig även när de vuxit ur liftarna =).

 Denna vagn, vars chassi är av aluminium, väger endast 19 kg. Vagnen har vändbart handtag men även sittdelen är vändbar så att du kan välja om du vill ha de stora hjulen fram eller bak. Handtaget är justerbart i höjdled. Sittdelarna är separata och båda har naturligtvis justerbara ryggstöd, ända ner till fullt liggläge. Sufletten är gemensam för de båda sätena.
Bromspedal och handlås. Varukorgen är rymlig och har hård botten. Hjulen är punkteringsfria. Varje sitt del har ett fempunktsbälte med vadderade axelremmar.

2 ligginsatser, myggnät, fotsack och bygel ingår. Priset för denna vagn i svart, som stått i butiken endast 6000 kronor, dvs. 5000 kronors skillnad. Det är en bra affär enligt min åsikt. Måste nog börja övningsköra lite snart ha ha...

Inga kommentarer: