lördag 15 september 2012

Hur är man funtad...

när man säger "Gud vad fet du är" till någon som man både vet och ser är gravid? Undrar om samma person säger så till ngn som har viktproblem? Dumskalle! Den idiotiska kommentaren förstörde hela min dag - tillsammans med ryggont och molande värk i fogarna på höger sida. Lite mysko att det bara är på ena sidan,

Jag har velat fram och tillbaka och nu bestämt mig för att vi skippar Haparanda. Det var inte mycket jag ville ha från IKEA, och mest troligt åker min mamma dit i höst så då kan hon ju handla till mig. Det var det där med Kuomaskorna då men å andra sidan sparar vi ju in bensinpengar motsvarande de kronor extra de kostar att köpa här.

Vi kör raka vägen till Luleå och gör en heldag där med shopping, god middag, sovmorgon och hotellfrukost istället. Jag är inte säker på att jag orkar åka bil så långt som till Happis heller. Får väl ont överallt av att sitta still. Det kommer att bli ett lyft när vi får 1,5 timmars resväg till IKEA istället även om det suger att den här stan som vanligt inte krigar för ngn rolig affärsetablering överhuvudtaget.

Såg en söt "Don´t disturb, baby´s sleeping" skylt på HM home. Funderar  på att tillverka en egen dörrskylt att hänga på ytterdörren med texten " Don´t disturb, mother and children are sleeping" typ. för att vissa personer ska lämna mig ifred ibland på dagarna när bebisarna har kommit. Fast det är väl bäst att skriva på svenska då. Ingen som läser här behöver ta åt sig, personen jag menar läser inte här.

Nu ska jag sluta sura och surfa in på någon rolig sida istället =)

Inga kommentarer: