tisdag 4 september 2012

Jaha,

imorse när jag skulle lämna W på förskolan valde jag att ta cykeln. Än så länge kan jag cykla och det går ju inte fort men snabbare än att gå. Han var lite motsträvig då han bestämt sig för att han skulle till skolan istället för han är minsann stor precis som Albin & Ebba. Knäppa unge =) . Jag tog ett resolut grepp och svingade upp honom i barnsadeln på cykeln (har ju själv en buss att passa). När vi började cykla kände jag att det gjorde ont på vänster sida av ryggen. Lämnade sonen och begav mig hem för att lämna cykeln (OBS! De vill hellre att jag lämnar honom lite tidigare än jag behöver än att vi kommer mitt i frukosten, om ngn funderar över det). Det gjorde ondare och ondare och när jag kom hem gick jag in för att försöka få det onda att hoppa till. Men nix pix. Våndades lite men tog beslutet att det är bättre att vara hemma och försöka bli bra i ryggen än att åka på jobbet. Om jag sitter spikrakt eller står känns det nästan inget. Jag tror att jag ska försöka läka med värme och vila, törs inte riktigt gå till ngn kotknackare som gravid. Jag har för mig att saker och ting kan sättas igång av det och efter att ha sett en bebis född i 25:e veckan på playTV igår så vill jag baka dessa bebisar så läänge det bara går.

Jag kan behöva träna på att låta saker och ting vara också. Jag har ju svårt att koppla av om jag vet att jag borde vika tvätt eller plocka undan och dammtorka i ett rum t.ex. medan L inte har några som helst problem med att låta sådant vara en kväll. Kan det vara typiskt manligt/kvinnligt? Han kan även gå förbi påsar med återvinning i hallen flera dagar medan jag får ett bryt om de är kvar efter en timme =). Nåväl, nu ska jag se om jag kan hitta några rester att äta till lunch.

Inga kommentarer: