söndag 2 september 2012

Traderat...

shit vad jag har shoppat på Tradera nu på sistone. Nu har jag Tradera förbud, åtminstone tills de auktioner jag lagt ut nu ikväll har gått ut och förhoppningsvis inbringat lite vinst. Jag har en lila Gneisjacka efter Ebba kvar att lägga ut men det får bli imorgon. Den är i garaget.

I alla fall så hade jag för ett tag sedan klickat hem en turkos windstopperfleeceoverall till "bebisen". Det var tidigt på säsongen så jag fick den billigt. Jag har letat en likadan men mest hittat röda, vita och marinblå. Men nu idag budade jag hem den här...

i stl. 74. En får turkost och en får grönt. Det blir ju lika men ändå inte. Precis som de tvillingar som var förskolebarn på min första arbetsplats. De hade t.ex. ett set med landskapskläder och ett helrött set och så tog de varsin del (dvs. en röd & en mönstrad). Att matcha så är nästan ännu finare än precis lika. Hoppas att Pop gör en ny omgång landksapskläder snart förresten, de var såå fina.

I alla fall så har jag vunnit ännu fler auktioner.

en ullfrotté overall i stl. 50/56. Jag hade en vit sedan tidigare och nu har de varsin att ha under overallen i den kalla vårvintern. För förr eller senare måste vi ju ut och premiärgå med vagnen och följa brorsan till förskolan t.ex. I storlek 56 har jag vanliga fleeceoveraller med mudd över hand- & fot. De är inte vindtäta som Pops men små bebisar ligger ju skyddade i vagnen de sitter ju aldrig upp i den som nyfödingar.

den gröna mössan är en vindtät Reimamössa i ull och kommer att passa storleksmässigt till den gröna overallen. det roliga med det hela är att jag har en precis likadan fast blå i precis samma storlek kvar efter Wille som passar till den turkosa overallen. Tada - smart va`?

Märks det att jag rustar för kommande föräldraledighetsfattigdom =).

Igår var jag på apoteket efter storhandlingen och nyttjade en 20% rabattkupong som höll på att gå ut. Den använde jag till en tub Inotyol, räddningen mot röda rumpor. Köpte även nya tandborstar till alla här hemma och 2 stycken 2-pack nappar till bebisarna. När jag lade dem på byrån inne där vi har de mesta bebisgrejerna kom jag på att vi ju måste skilja på dem på något sätt. Även om de är twins så tycker jag ju inte att de ska behöva ha varandras tuttar i munnen om det går att undvika. Jag kan ju märka dem men de skulle ha haft sig varsin fin nappburk också. Shit, vad dyrt det blir ändå med dubbelt av allt. Nåväl, Cult Design har ju fina nappburkar. Vi får se om det blir nästa investering då...



1 kommentar:

Elin sa...

Jag säger det samma haha, jag borde verkligen inte kika in på tradera något mer nu på ett tag - livsfarligt ju!! sv: Tack snälla för din gulliga kommentar, jättekul att höra att du gillar bloggen, vad glad jag blir! Ugglemotivet sitter jag och ritar på varje kväll nu lite grann och förhoppningsvis är det klart inom två veckor. Men sen tar det ett tag med tryckeriet också så jag hoppas att det finns till försäljning innan oktober iallafall! Kram Elin