onsdag 5 september 2012

Vecka 39

alltså typ den 24:e kommer de hit och börjar återuppbygga vårt badrum. Längtar längtar längtar. De vi eller rättare sagt L har kvar att göra är att ta ner gamla dörren och byta till en ny dörrkarm och ny dörr. Fönstret bytte han i helgen. Det kändes lika bra att byta så att ALLT är nytt och fräscht och håller lääänge när vi liks gör det. För när twinsen har anlänt finns det inte tid till sådana här stora projekt, det är bara W som skulle ha fått sig en fondvägg också. Hantverkarens jobb tar ju säkert en vecka med tanke på torktider och sådant men sedan ska jag personligen se till att en ny toastol kommer dit fort som skrutt och så ska jag njuta av att slippa källartrappen så fort jag blir kissnödig =)

Elektrikern är vidtalad och har beställt golvvärme, badrumsfläkt, LED-spotlights och en ny strömbrytare. Det är sådana nymodigheter så vi får väl se om jag lär mig funktionerna. Fast fläkten är tydligen så smart att den startar av sig själv, det låter ju bra. Han har lovat att göra sitt jobb klart INNAN den 24:e och då det är en bekant så är jag inte det minsta orolig över den saken. Ja och så måste vi ju beställa kakel och klinker för 17 gubbar. Det får bli helgens projekt. Vi vet ju ungefär vad vi är ute efter och det är ju alltid något. Så snart kan jag börja visa lite renoveringsbilder igen.

Inga kommentarer: