måndag 24 september 2012

Vinterförberedelser....

nu är det ju riktigt höstväder, med blåst och några få ynka plusgrader på morgonen. Sådant väder ger mig som tur är energi nog att gå igenom barnens vinterskor, mössor, ytterplagg osv...

W behöver: Kuomaskor, minst ett par vintervantar till och ev. en varmare mössa. (Han har en vindtät ullmössa som borde räcka, men var förtjust i sin lurviga Lindbergsmössa förra vintern)

E behöver: Kuomaskor, täckbyxor + ett par vintervantar till. Har lovat henne en ny mössa också när vi hittar ngn.

A behöver ett par vantar till och ett el. två par tjocksockar att ha i skor, pjäxor, osv...


Statusen är ganska bra även om jag faktiskt trodde att vi hade fler vintervantar (nu har de bara ett par var) & mössor som skulle passa. Det sista som saknas har jag tänkt att vi ska ordna nu på lördag. Har en låång att fixa lista, hoppas bara jag orkar nu.

Vi börjar med Luleå i alla fall. Där tar vi de sedvanliga affärerna, Polarn o pyret  - jag har en bonuscheck där som täcker typ. 1,5 par vantar ha ha. Tänker att W & E får varsitt par därifrån och så hittar jag kanske ngt. annat kul också. Jag tycker t.ex. om deras nattkläder (liite för dyra egentligen) så ev. får ngn en ny pyjamas i julklapp eller vad jag nu hittar på.

Lagerhaus : presentpapper (läs;julpapper) + småkrafs till paketkalender t.ex. de har en del roliga inredningsprylar också. Kanske blir det ngt till badrummet om jag kan bestämma mig för om jag vill ha grönt el. turkost som accentfärg...

Toy´s are us: Hemska tider men vi tänker kolla på julklappar redan nu. Vem vet när bebisarna kommer, de kanske är här innan jul =) Albin önskar sig mest sådant vi kan shoppa på nätet (smidigt) och även Ebba tänker vi ge en dyrare sak och några mindre - hon har ju sjukt mycket pryttlar redan. Vi velar mellan Nintendo DS el. en sådan där Kurio - spelplatta - vi får se vad det blir. W får väl lite roliga bidrag till DUPLO samlingen, smålegot och playmobil.

Sedan när vi är klara i Luleå åker vi mot Haparanda och över gränsen för att shoppa Kuomaskor. Halva priset är oemotståndligt, jag får väl lägga upp benen lite under bilresan. Förresten är jag sugen på ett par till mig själv. Någon som vet hur de funkar att gå längre sträckor i? De väger ju inget, är varma och lätta att ta på med tanke på att jag snart har händerna fulla ha ha. Vore super om man kunde barnvagnspromenixa ngn liten halvtimme med dem också.

Ja ja vi måste väl på IKEA och Iittala - butiken också efteråt. Middag måste vi ha och jag är ute efter en bordsskiva m.m.  så vi kan byta ut W´s lilla möbelgrupp till ett större bord där de kan ha LEGO el. playmobyggen framme ett tag. Ni får väl se en del fynd här på bloggen kanske, när saker och ting får sin rätta plats och så.

Inga kommentarer: