tisdag 30 oktober 2012

Babyskydd - check!

Jag vet att vi skulle hyra men så körde Jollyroom ett Jollyrace. Dvs de prissänker ett antal varor, vissa mer än andra, allt i från leksaker till barnvagnar - under en timme. Sedan byter de varor varje timme så man måste ha lite koll och kika in varje gång de byter erbjudanden. Givetvis är det fri frakt också, så man kan handla från flera race utan extra avgifter.

Så vi slog till på erbjudandet på Akta Graco Autobaby inkl. bas för 895:- st istället för 1695:-st. Alltså 800 spänn i rabatt per stol, vilket innebär att vi betalat 300kr mer än vad en kostar i vanliga fall för två. Hängde ni med? Dessutom är paketet redan på väg. Jag tycker det känns bra att inte behöva tänka på det mer. Nu dimper stolarna snart ner här hemma. Vi behöver inte betala hyra för tid som vi inte använder dem och när de vuxit ur stolarna kan vi sälja dem vidare och får vinsten att stoppa i egen ficka eller snarare att använda till en till stol av den modell W använder just nu, men hinner växa ur tills twinsen behöver den =).

Nu är det faktiskt så att det inte finns en enda pryl till på min shoppinglista som är livsnödvändig att införskaffa före pojkarnas ankomst. De sista småsakerna är sådant som finns på apotek och i mataffärer så det känns bra. Känner jag mig själv rätt så har jag säkert skaffat det ändå innan det är dags =). Annars börjar det ju vara dags att styra upp BB-väskan nu faktiskt.

Inga kommentarer: