onsdag 17 oktober 2012

Vecka 29...tiden går...



på måndag är det dags för ett UL igen, spännande. Det är ju kanske drygt 3 kilo bebisar i magen då. Det börjar närma sig det förlossningsbestämmande UL-et och samtalet också. Jag har börjat ha mycket funderingar kring förlossningen nu, delvis pga sådant jag sett på TV och det kanske inte stämmer men ett exempel är det faktum att jag hört sägas att alla tvillingmammor får epidural. Jag förstår iofs tanken för då är man ju förberedd om t.ex. 1an föds vaginalt och 2an måste plockas ut med snitt. Däremot så har jag provat epidural en gång (med Albin) och narkosläkaren lyckades inte sätta den rätt så den tog inte och ändå fick jag världens vidrigaste huvudvärk efteråt sk. spinal huvudvärk.

Sedan är det ju dubbelt av allt i rummet också, sköterskor, barnmorskor + läkare - det känns inte så harmoniskt om det nu stämmer. Fast å andra sidan så måste ju ngn ta hand om första barnet tills det andra är ute - för L får bara lämna min sida om det skulle vara så att de måste gå iväg med 1an.

Ännu en sak jag sett/hört är att man får föda i typ. operationsrum om det skulle behövas ett snitt. Det förstår jag iofs också meningen med, men det ska bli bra att få höra från läkaren hur rutinerna är på Skellefteå lasarett. Hur det än blir så fattas ju alla beslut utifrån barnens bästa och hur det än blir så kommer det att bli en ny upplevelse för oss. Vi får se hur paltarna har tänkt lägga sig inne i livmodern för nu bör det snart vara färdigsnurrat =).

2 kommentarer:

maria sa...

Så mysigt allt kommer gå bra :)
När var det du var beräknad???

Johanna sa...

Maria: Den 8 januari =)