tisdag 16 oktober 2012

Få se nu

igår var vi till banken (jag & L) vi förhandlade lite om räntan på bolånen och så såg vi över barnens sparande. De har haft högriskfonder så nu backade vi lite och valde mer räntefonder för att inte riskera att allt för mycket av kapitalet försvinner, det blir ju ändå en fin slant allt eftersom åren går. Vi har en sådan där månadsöverföring till dem var och inte alls ngn stor summa heller. Albin är ju ändå 12 och närmar sig den ålder då han får förfogande över dem (18 el. 20 vi får se) förhoppningsvis är han smartare än sin mamma och tar körkort direkt också. Fast det kanske vi får stå för så han kan använda de sparade pengarna till möbler o.dyl när han flyttar så småningom...

W har vi sparat åt på bankkonto bara så nu fick han också ett fondkonto - det känns bra =). Sedan hade L och Ebba utvecklingssamtal.

Ikväll är det matematikafton i Albins klass och eftersom jag inte kan sitta rakt upp och ner på en stol i 1,5 timmar så blir det L som får äran att åka på den också. Det ska bli spännande att höra efteråt vad de gjort för något. Jag gillar ju sådana där tankenötter, kanske får de lite roliga sådana och så antar jag att läraren ska visa hur de ställer upp tal och så nuförtiden. Det kan vara bra om de behöver läxhjälp. Av den anledningen är det synd att jag inte orkar för jag vet inte om L kommer ihåg hur man gör uträkningarna särskilt länge, kanske inte ens tills träffen är slut he he. Fast å andra sidan är L bäst på andra saker.

Nåväl, sedan är det Willes föräldramöte samt Willes & Albins utvecklingssamtal kvar. Det blir en del och hade jag jobbat så hade jag ju haft min bit kvar också, mina utvecklingssamtal - fast å andra sidan så fixar ju mina kollegor det galant åt mig.

Avslutar med en söt bild på grabbarnas numera bäddade spjälis. Laban sängkläderna är ett önskemål från Wille =).


Inga kommentarer: