torsdag 8 november 2012

Jag formligen älskar Polarn o pyret..

de har härliga färger på kläderna, super kvalitet och barnen kan faktiskt röra sig i deras plagg till skillnad från diverse hårda jeans som visar halva rumpan t.ex. Eller tajta flicktoppar som åker upp vid midjan så fort de försöker lyfta ena armen. Jag tycker också om de rejäla muddarna som gör att man kan börja använda kläderna redan innan de vuxit i dem helt genom att vika upp dem och sedan vika ner dem allt eftersom de växer.

Då allt var försenat igår och vi var tvungna att passa en tid här hemma då L skulle gå på sin jour fick det bli en weborder idag istället. De har ju faktiskt sänkt frakten nu så om man inte kommer över 1000 kr (svårt att undvika när man håller på) så svider det inte lika mycket som tidigare. De leverar snabbt också =).

Albin är ju uppe och snuddar i storlek 170 nu och även Ebba har börjat växa ifrån Polarn o pyret. Ibland hittar jag sådant som skulle bli perfekt till henne men då finns det inte större än 116, så jag är inte helt överens med hur det åldersindelar vissa plagg. Nåväl, som tur är har jag ju både Wille och 2 grabbar till på G som kan ha Polarn o pyrets kläder lääänge till. Detta har jag klickat hem (bara till Wille, som håller på att byta storlek) den här gången.





nu när det fanns en annan färgställning på velouren så var det ju helt enkelt meningen - eller?! Jag gillar även att sockarna har halkpluppar även i Willes storlek - desto mer meningslöst är det då det finns på små små bebissockar ibland ha ha. Jag hade en röd- & en grön body med bilar på i varukorgen också - men ngn var snabbare än jag i kassan - grrr...

Jag kommer att få problem då det är dax för fotografering på Willes förskola och de inte skulle ha blå-grönt på sig. GULP! Inga av dessa plagg passar ju då i alla fall...



Inga kommentarer: