torsdag 8 november 2012

Gravidmage-fotografering!

har jag varit på idag. Jag är ju ingen modell precis. Jag gör grimaser och blundar på i princip ALLA kort - utom möjligen då jag är onykter. Antagligen för att jag inte bryr mig speciellt då och därmed slappnar av och blir hyfsad på bild i alla fall. Nåväl, ngt drickande var ju inte aktuellt i dagens läge =) så jag var lite nervös.

Vi experimenterade lite med rep, nät och ett stort tyg i orangerött och div. poser och vinklar för att få de rätta skuggorna. Alla kort med magen i fokus blev ju fina i mina ögon och ev. kanske ngt av de i helfigur går att få till också vi får se. Fotografen ska ju redigera bilderna först, beskära dem lite och photoshoppa fram färgen i tyget mot det svartvita innan jag får se dem. Med lite tur hinner hon det innan hon åker till Thailand nästa vecka annars får jag vänta lite -  men den som väntar på ngt. gott =). Jag kan säkerligen visa er några av bilderna på bloggen sedan..

Hur som helst så kommer det att bli ett fint minne av min allra sista gravidmage. För ja, det här ÄR min allra sista graviditet någonsin. Jag kommer säkerligen att få fullt upp under de första intensiva åren med två små barn, sjukt mycket kärlek, bus, skratt, tårar, vabbande, tvätt, städning, närhet, gos och kramar. Men tänk vilka underbara sovställningar jag kommer att hitta dem i när de delar spjälsäng tätt intill varandra och vilken tur de har som alltid har en jämnårig kompis att se upp till och inspireras av. Jag kommer att lära mig ngt. nytt varje dag.

Inga kommentarer: