fredag 9 november 2012

Fredag...

och inga särskilda planer alls - det känns skönt =). I övrigt ska vi mest ägna oss åt att äta i helgen.

 Jag har rensat lite bland allas sängkläder idag. Albin och Ebba har blivit av med lite barnsliga varianter och så har de fått våra vita och grå enkellakan.  Jag har beställt ett dra-på-lakan med min IKEA-kurir och så hade jag lyckligtvis ett kvar sedan vi hade hel bäddmadrass förut. Tomten kanske kan komma med ett till =). Vi har beställt en mellanprisvariant av madrass med tanke på att det kan inträffa både bröstmjölksolyckor och blöjläckage i vår säng den närmaste tiden. Då kan man med gott samvete kasta denna madrass och byta igen när tvillingarna har vuxit upp.

Ser redan framemot efter att ta en kvällsdusch imorgon och sedan krypa ner i en renbäddad säng med nytvättade kuddar och täcken och ny madrass - Ljuvligt! Har även börjat packa lite inför förlossningen. jag skulle ha tagit ett kort egentligen men just idag orkar jag inte packa upp allt igen. Kanske längre fram - det är ju lite svårt när man inte riktigt vet hur länge man blir kvar på sjukhuset men jag har packat 2 uppsättningar kläder åt dem var + pyjamasar, ytterkläder, snuttar, tuttar, nagelfilar och så måste jag stoppa ner filtarna också kom jag på. Gör det genast. Så ja.

Vår väska är också påbörjad och jag har gjort en lista med det som är kvar/inte kan packas redan och lagt uppe på väskan så det inte glöms när det sätter igång. Åh, jag kan knappt bärga mig - kanske borde jag skriva ett förlossningsbrev också?!

Inga kommentarer: