måndag 5 november 2012

Update...

Begravningen är nu bortstökad och lovet är över. Nästa gång är det jullov - helt sjukt känns det.
Har varit på tillväxt-ultraljud idag. De ligger så fint med huvudena neråt båda två. Igår var det rejäl fart på dem så jag var lite bekymrad över att någon av dem kanske hade vänt sig eller så, men det är väl helt enkelt så att den ena sparkar mot den andra som sparkar tillbaka osv =).

Tvilling 1 uppskattades till 1584g och Tvilling 2 till 1775g. De håller sig fint på sina kurvor, 1an just under medel och 2an just över medel.


Så här växte tvillingarna inne i magen:

Tillväxt UL nr. 1.  Måndag 1 oktober – vecka 25+5

Tvilling 1- 900g

Tvilling 2 - ca. 914g  +1,5%

 
Tillväxt UL nr. 2.  Måndag 22 oktober – vecka 28+5

Tvilling 1 – 1284g

Tvilling 2 – 1449g

 
Tillväxt UL nr. 3.  Måndag den 5 november – vecka 30+5

Tvilling 1 – 1584g

Tvilling 2 – 1775g

givetvis var jag ju tvungen att ta en repa på stan efteråt också ha ha. Inhandlade en tomtedress till W trots att han helst ville vara fisk i luciatåget. Jag tror förresten inte  att han kommer att vara med i luciatåget det här året heller den lilla mammagrisen =), Men de funkar ju utmärkt som pyjamasar också (tomtedressarna alltså). Köpte 3 par velourbyxor på Lindex - ta 3 betala för 2- ett par till W och ett par var till twinsen.  Mig själv unnade jag 2 svarta amningsbh-ar i rätt storlek, liite plats till finns det och det brukar ju behövas =). Sedan ilade jag till Intersport där jag plockade på mig ett par fodrade skinnhandskar och två par boxers till L och sedan skubbade jag till bussen och hann precis. Tur för annars hade jag nog svultit ihjäl hi hi..

Inga kommentarer: