tisdag 6 november 2012

Det ska bli så

härligt när Willes återbesök i Umeå är avklarat. Då är det bara torsdagens fotografering kvar och det blir ju mest bara kul. Jag älskar väl inte precis kameran, men jag älskar min mage och det är ju den som är i fokus. En fördel med stoor mage är ju att t.ex. benen ser smalare ut än vad de är hi hi..

Leif har ju jour den här veckan men tack vare några vänliga själar så har både onsdagen och torsdagen löst sig och sedan lugnar det ju ner sig med det mesta fram till december och julfesterna och avslutningarnas tid. De är bara jag som har diverse MVC och UL-tider att passa och det är ju ett kärt besvär. Både på lördag och på söndag är vi dessutom bortbjudna på middag m. diverse efterrätter så söndag kväll tillbringas väl i koma =).

Min kära svägerska ska åka till IKEA på fredag och har då förbarmat sig över mig och köper hem en hel bäddmadrass till oss så lördag förmiddag kommer att ägnas åt tvätt. Tvätt av sängkläder, täcken och kuddar (mina föräldrar har ju en torktumlare som tur är) så att allt är fräscht och fixat inför bebbarnas ankomst och så att ingen av dem behöver ligga fastklämd mellan resårmadrasserna ha ha..nämen det ska bli skönt att ha det ordnat.

Babyskydden har anlänt och nästa vecka när L är jourfri ska han åka till stan och provköra en bil som vi har spanat på. blir det affär så får ni veta =). Det börjar bli dags att byta ut V70-n, även om vi skulle ta oss hem från BB så skulle det snabbt bli ett irritationsmoment att hålla på att koppla ur och i baserna till babyskydden (själva vitsen med basenheter öht försvinner ju)så fort ngn annan än bebisarna och Wille ska åka i bilen.

För övrigt har jag dreglat över ffa en speciell vagn hela dagen det finns en till favorit - men en är som en dröm. Den går till och med att göra om till enkelvagn med förvaringskorg i lämplig höjd på sidan om man är ute med ena tvillingen sedan. Åh om jag inte vore så vagnsgalen, den är galet dyr, men billigare om man beställer från utlandet. Jag ska visa er i ett eget inlägg sedan ska ni få se. La i alla fall ut en del auktioner  på Tradera idag med tanke om att spara ihop till dregelvagnen. Men vi får se hur jag upplever den jag har först, jag inbillar mig att den kan bli lite liten fort - fast jag vet inte. Jag har ju som sagt inte kört vagnen vare sig i snö eller med bebisar i ännu. 

Inga kommentarer: