onsdag 28 november 2012

Vecka 35



Jodå, det känns att man vaggar omkring med dryga 4,5 kilo bebisar i magen nu + lite vatten, moderkakor och annat. De ligger ju som sagt med sina huvuden fint placerade neråt, bredvid varandra - även om 1an ju naturligtvis har främsta placeringen rakt mot utgången =). När jag går längre sträckor och när jag suttit länge och ställer mig upp så trycker det ganska ordentligt neråt. Det börjar kännas som att förlossningen kan gå ganska snabbt när den kommer igång. Sist jag var på läkarkoll så nämnde jag att det kanske vore enklare om 1an var den större och 2an den mindre, sen när de ska ut, lite logiskt tänkande. Fast när hon då sa att förlossningen brukar ju vara jobbigare för den tvilling som är sist och blir utsatt för 2 utdrivningsskeden så det är bättre att den är större och starkare så har hon ju helt rätt. Man lär så länge man lever =). Nåväl, jag vaggar på och ruvar lite till.

Inga kommentarer: