söndag 2 december 2012

Första advent!

Hemma hos oss är det Ebba som stått för huvuddesignen av årets adventsljusstake. Notera gärna svampen runt veken på 4:e ljuset =).Här har det varit snökaos sedan igår och kommit sjuka mängder snö. Jag ville iofs gärna ha mer snö men detta var ju liite överdrivet. Dagens plan var ju skyltsöndag här i hamn inklusive dansuppträdanden från bl.a Ebbas dansgrupp. Men alla utomhusaktiviteter blev tyvärr inställda pga snöstormen istället for vi på Ica och handlade lite extra lyxig middag bara för att - och julskinka, slurp! Det blir varsin macka med julskinka framför Solsidan senare.

När vi öppnade den nästintill igensnöade ytterdörren imorse insåg vi vilken tur det var att bebisarna inte fick för sig att komma ut under natten. Jag hade behövt åka helikopter eller bandvagn eller ngt då. Den här veckan som kommer nu har L jour så det vore bra om de väntade tills nästa vecka i alla fall. Tre veckor kvar till jullov =).

 Även W ska få ha jullov, egentligen orkar jag inte men jag kan ju faktiskt ha fått bebisar redan då och börjat komma i fas i min egen kropp igen (just nu känner jag inte igen mig själv och avsaknaden på energi, flås & styrka), annars blir det att involvera hela släkten som stöd. L är ju ledig alla röda dagar så det rör sig ju bara om 27:e & 28:e december och ev. 2:a t.o.m 4:e januari. FEM dagar alltså, det ska jag väl fixa? Ebba är ju en pärla och L slutar ju redan 14.30 på dagarna. Annars kan W hamna på en annan förskola med annan personal och det vill jag ju inte när han inte ABSOLUT behöver vara där.

Inga kommentarer: