fredag 28 december 2012

Olika bud...

min "vanliga" läkare sa på första TUL att man aldrig behöver gå över tiden med tvillingar. Läkaren jag hade förra veckan antydde att jag efter idag skulle få en tid då man skulle försöka få igång saker och ting. Hon som jag träffade idag sa att - vi sätter inte så gärna igång förlossningar, mammans naturliga värkar är bättre. Det fattar väl iofs jag också men jag orkar snart inte mer. Hon gjorde i alla fall en väldigt ond hinnsvepning på mig. Vilket fungerar i typ 50% av fallen och kan ta upp till 72h innan det ger effekt. Hå hå ja ja, det känns som att jag kommer att vara gravid för evigt =(. Två löjliga cm var jag öppen också och säkert 1,5 cm var kvar av tappen.

11 dagar känns som 11 veckor just nu - fast jag vet att när det väl startar så är jag ändå inte redo. Blev också strängt tillsagd att inte vara hemma och bita ihop för länge när det väl startar med tanke på att de bland annat ska få tag i en barnläkare i tid som kan vara beredd och så krävs det ju mer folk överhuvudtaget osv. Jag är inte nödbedd utan tycker att det är ganska skönt att vara på plats där de har koll, speciellt nu när det är två små busar det handlar om.

Nu ska jag tröstshoppa lite på HM. W har pekat ut lite plagg han vill ha i katalogen och så har jag sett en del söta småkläder också. Leif är ju ledig i 4 dagar nu igen så det vore ju mumma om det skedde ngt inom dessa 4 dagar.

Inga kommentarer: