onsdag 12 december 2012

Så här växte tvillingarna inne i magen...


Tillväxt UL nr. 1. Måndag 1 oktober – vecka 25+5

Tvilling 1- 900g

Tvilling 2 - ca. 914g +1,5%

Tillväxt UL nr. 2. Måndag 22 oktober – vecka 28+5

Tvilling 1 – 1284g

Tvilling 2 – 1449g

Tillväxt UL nr. 3. Måndag den 5 november – vecka 30+5

Tvilling 1 – 1584g

Tvilling 2 – 1775g

Tillväxt UL nr. 4 Måndag den 26 november – vecka 33+5

Tvilling 1 – 2122g

Tvilling 2 – 2495g

Tillväxt UL nr.5 Onsdag den 12 november - vecka 36+0

Tvilling 1- 2660g

Tvilling 2 - 2885g

Det blev grillrigt det där =I och som vanligt är jag ju inte hundra procent säker exakt på minsta gram - men på ett ungefär. Nåväl, idag fick jag träffa en annan läkare - också hon mycket trevlig. Bebisarna har parkerat sig vid utgången med huvudena bredvid varandra, det såg lite kul ut faktiskt. Läkaren skojade om att det blir två tävlingsinriktade killar och att tvilling 2 som ju tyvärr kommer att förlora tävlingen om att komma först ut istället vinner storlekstävlingen =).

 Allt såg fint ut, jag fick en ny tid den 21/12 då de from nu vill titta till dem varje vecka och om allt ser bra ut även då behöver vi inte åka in dit under de röda dagarna då man helst vill ligga i soffan och slappa - förutsatt att de inte vill födas då eller kommit innan dess förstås. Skulle förlossningen starta så bromsar de den inte utan de bör vara tillräckligt mogna nu - bara lite små. Efter UL fick jag sitta i mottagningsrummet där de försökte köra en ctg-kurva på bebisarna. Ettan gick väl rätt bra men tvåan var sjövild, hela magen böljade och dosan tappade kontakten flera ggr. Jag blev hemsläppt ändå med tanke på att läkaren precis kollat allt med UL och det var ju tydligt att han levde loppan och att det var orsaken.  Jag svängde in på HM och köpte body´s till Littlefant byxorna jag visade i tidgare inlägg. 3 för 99:- så det blev en röd, en turkos & en svart =).

Inga kommentarer: