onsdag 16 januari 2013

Dagarna går...

svärfar har varit snäll och lämnat W på förskolan åt mig. I tisdags hämtade jag, idag hämtade min mamma och imorgon får vi se. Vi har ju inga vidare rutiner ännu och det känns inte kul att t.ex. väcka dem efter en halvtimme för att hinna hämta i tid. Kanske jag ska gulla med svärfar om hämtning imorgon ändå. Det känns inte kul om det är alltför kallt också, även om de är väl vindskyddade där nere i vagnen. Å andra sidan behöver jag ju komma ut lite också.

Funderar lite över när man kan börja försöka styra upp deras mat- och sovtider egentligen. De är ju bara dryga 2 veckor så det känns som att det är lönlöst så här tidigt. Vi gör dock som det brukar sägas - har det ljust och med bakgrundsljud osv på dagarna och mörkt och lugnt på nätterna. Men de vill gärna ta en tupplur typ mellan 17-19 och sedan göra kväll direkt på det vilket gör att de kan ha en piggperiod mitt i natten samtidigt är de ju omöjliga att hålla vakna särskilt länge. Hm nåväl, allt blir bättre så är det ju och de är ju som tur är såå söta att titta på och inga barn som gallskriker en massa och väcker sina syskon och det är ju tur. Mamman och även till viss del pappan får väl härda ut några veckor till. Imorgon är det ju dessutom torsdag och sedan har ju L helg =).

Badrumsmöblerna har anlänt och L ska hämta dem i butiken på fredag eller lördag. Det ska bli så kul att börja komma iordning där inne, sortera och röja bland gamla flaskor och gammalt smink, ställa in mediciner i det lilla väggskåpet osv. allt sådant organiseringsjobb gillar jag konstigt nog. Däremot har jag inte hittat ngn fin handdukshängare till de vanliga små handdukarna ännu. I-landsproblem jag vet...


Inga kommentarer: