onsdag 20 mars 2013

Det här med barnkläder...

det är ju ett av mina största intressen faktiskt. Om man kan ha barnkläder som intresse? Jag tycker det är jättekul att handla till barnen och är noga med att de ska vara välklädda, hela, fräscha och matchande. Jag gillar märkeskläder men det är inget måste. Speciellt nu när de faktiskt är fem stycken går det inte att köpa det dyraste hela tiden, samtidigt som jag absolut INTE vill att de på något sätt ska "lida" eller behöva gå i urtvättat gammalt jämnt bara för att de är många. Då är Tradera fantastiskt, men även vissa secondhand fb-grupper som jag är med i kan man fynda på. Jag har lyckats shoppa två matchande windfleecejackor från po.p + skalbyxor till tvillingarna för lite mer än vad ett par skalbyxor kostar nya i butik. I deras storlek är det ju inte nött heller. Samtidigt vet ju jag då att de håller sig varma och torra och även kan sitta direkt på gräset i dessa plagg utan att frysa.

Jag sparar det mesta efter Wille nu eftersom de ju är två som kommer efter, men tycker jag att det är för urtvättat så slänger jag det. Nåväl, de senaste dagarna har jag inventerat garderober. Albins är kvar men han kan också ha det mesta. Jag har gjort en HM beställning m. div. t-shirts och faktiskt skolavslutningskläder till både Albin och Ebba det ni. Till Wille har jag beställt gympaskor från Kavat, det borde ju vara bra skor.

Snygga var de iallafall och W har ju turkos skaljacka till så det blir ju finfint.

 Albin och Ebba måste välja sådant själv men sedan ligger vi rätt bra till. Möjligen ngt. par shorts till och så där men just nu känns det lääänge kvar tills det är dags.

Inga kommentarer: