tisdag 12 mars 2013

förberedelser

vad har hänt sedan sist då? Vi har handlat det som går att handla i förväg till dopet. På torsdag ska jag börja tillaga en del av maten för på fredag är det fullt upp. Vi har ordnat barnvakt till de tre stora för att hinna med. Först har vi vägning av guldklimparna på bvc. Sedan åker vi till lokalen och bär in alla saker. Leif åker och hämtar tårtorna medan jag börjar fixa med dukning och uppläggning av mat så gott det går, allt beror på Milo och Max humör =). Tänkte att de skulle ligga nöjda och glada i vagnen och titta på ha ha. Det jag inte hinner får han hjälpa till med när han kommer tillbaka.

Annars då? Jag kämpar på med träningen. Står lite still nu i vikt och fast jag vet att det brukar vara så blir jag ändå lite besviken. Biter ihop och fortsätter framåt. Idag när jag var ute och gick fick jag igen lite av energin för jag hade en sådan bra spellista =). Tog ju före-bilder för ett tag sedan och för en dryg vecka sedan mätte jag midja, höfter och lår. Så efter ett tips från ngn som verkligen lyckats ska jag ta nya mått och bilder under resans gång, när jag är riktigt nära att tappa motivationen eller så. Förhoppningsvis syns det då att det hänt ngt oavsett vad vågen visar.

Imorgon får jag trevligt besök. Det ser jag framemot i min annars så inrutade vardag. En busig ettåring ingår och det ska bli kul det också. Funderar på att skaffa en ståbräda till vagnen så att Wille, jag och tvillingarna kan ta oss till öppna förskolan t.ex. Det känns liite väl långt för att Wille ska orka både gå hela vägen dit, leka och sedan heeela vägen hem. Synd bara att det enbart verkar finnas en ståbräda som passar teutonian och som dessutom kostar typ. 650 spänn. :P

Inga kommentarer: