fredag 19 april 2013

Barnkläder...

den här dressen tyckte jag såg sååå mysig och skön ut att tulta omkring i hemma. Det fanns bara en variant så Milo och Max fick varsin. De fick även likadana Littlefant bodysar i det här utförandet

som bara säljs på webben. Jag tänkte först bara köpa en för de har ju två andra Littlefant bodysar i "växa-i-högen" att kombinera med men jag tyckte så mycket om den så jag kunde bara inte köpa en. Dessutom blir det ju ojämnt med tre bodysar när de är två. Det är lite trixigt det där för det känns som att förr eller senare måste jag sluta klä dem likadant, men medans de är små kan det funka. Samtidigt är det svårt för vem ska ha den finaste bodyn och vem ska ha den halvfina om ni förstår mig. Det är helt sjukt men de har storlek 68 nu (de är korta och runda), snart 74 och därför köpte jag dessa plagg i storlek 80 dvs. 9-12 månader ungefär. Samtidigt går ju tiden sååå fort. Tur att de börjar växa lite långsammare sedan. Stl. 86 kan de ju ha ungefär ett halvår åtminstone. Båda plaggen (läs; alla 4 plaggen) kommer från Lindex.

Beställde även ett gäng kalsonger till Wille och Albin och ett par shorts var till dem. Wille fick också två par mjuka jeans med resår i midjan ni vet och en blå tröja med massa dinosaurier på. Just nu sölar Wille och spiller ner sig vareviga dag hemma, men han är alltid ren när han kommer hem från förskola =). Mysko! Men jag antar att han är yvigare här hemma, gestikulerar hejvilt när han pratar osv. Inte att förglömma så har vi också klickat hem några söta små flickplagg till lilla Alice. Känns bra att nätshoppa på Lindex för då är det lätt för hennes mamma och pappa att byta om de skulle vilja. Otroligt nog fick vi inte en enda dublett av någonting när Milo och Max föddes och då hade ändå alla shoppat i den här lilla staden. Rätt otroligt för så stort är ju inte utbudet.

Förresten har jag lyckats natta twinsen själv två kvällar i rad nu och imorgon ska jag ha sovmorgon. Word!





Inga kommentarer: